1 C
İstanbul
Perşembe, Ocak 28, 2021

Katılım bankacılığı büyümeyi destekliyor

İlginizi Çekebilir

Röportaj: Mustafa Özkan

Katılım bankacılığını hem kurumsal hem de bireysel olarak kullanan açık hava reklam sektörünün köklü şirketlerinden Orion Reklam’ın Sahibi Şevket Aksoy ile iş dünyası ve katılım bankacılığı üzerine konuştuk. Katılım bankalarının sundukları hizmetlerle piyasaya ürün ve hizmet girdisi sağladığının altını çizen Aksoy, “İslami olarak da emredilen bu sistemin reel ekonomimize katkısı çok fazla.” ifadelerini kullandı.

Şevket Bey, öncelikle şirketinizden bahsetmenizi rica edeceğiz…

Açık hava reklam sektöründe hizmet veren Orion Reklam, 2003 yılında kuruldu. Şirketimiz, açık hava reklamcılığında üretimden montaja ve reklam alan satışına kadar her noktada hizmet veriyor. Türkiye’nin her alanda olduğu gibi açık hava reklamcılığı sektöründe de gelişmesiyle tüm Türkiye’de bu alanda çalışmalarımız devam ediyor.

Açık hava reklamcılık sektörünün 2016 yılı büyüklüğü ile ilgili neler söyleyeceksiniz?

Açık hava reklamcılık sektörü, dünyada olduğu gibi ülkemizde de hızla büyüyor. Televizyon ve internet kadar güçlü bir alan ve medya planlamalarında aktif rol oynuyor. 2016 yılı toplam hacminin bir rapora göre 700 milyon Türk lirasının üzerinde olduğu görülüyor. Benim bu sektörün 31 Nisan – Mayıs 2017 hacminin daha da hızlanarak artacağına inancım tam.

Şirketinizdeki finansal yönetim konusuna geçmek isterim. Sizin katılım bankalarını kullanma süreciniz nasıl başladı?

Türkiye’de katılım bankaları, esas manada 2000’lerden sonra yer almaya başladı. Bizlerde her şirket gibi konvensiyonel bankalar üzerinden işlerimizi yürütüyorduk. Reel piyasanın içindeki her şirket gibi bizim de bankacılık işlemlerimizde oluyordu. 2005 yılında yapılan düzenlemeleri takiben biz de Orion Reklam olarak finansal süreçlerimizi, katılım bankaları üzerinden yürütme kararı aldık. Bunun akabinde de katılım bankaları ile çalışmaya başladık.

Sizi buna iten ihtiyaç neydi?

Katılım bankaları sundukları hizmetlerle piyasaya ürün ve hizmet girdisi sağlıyor. İslami olarak da emredilen bu sistemin reel ekonomimize katkısı çok fazla. Şirketlerin ihtiyaç fazlası nakdi plansız harcamasının da önüne geçiyor. Örneğin, murabaha kurumların finansal disiplinini sağlıyor. Öz denetimin şirketlerde önemli bir yeri var. Katılım bankacılığı da toplumsal ekonominin zayıflamasını engellerken büyümeyi destekliyor. İsrafı önlüyor. Ödemelerinizde sizi planlamaya ve özen göstermeye teşvik ediyor, sizi bankaların standart kredilendirmesinden alıkoyuyor. Bu sistemi kullanan bankaların sayılarının artmasıyla öz sermayesi kuvvetli şirket yapıları oluşacak ve ekonominin yapısı güçlenecektir.

Katılım bankalarının hangi hizmetlerini kullanıyorsunuz?

Bireysel olarak katılım bankalarını kullanıyorum. Kendi kişisel hesabımı ve kredi kartımı bu şekilde yönetiyorum. Orion Reklam kurumsal hesabımızı da yine katılım bankaları üzerinden yönetiyoruz. Çek kullanıyoruz. Personel maaşlarımızı katılım bankaları aracılığıyla ulaştırıyoruz. Ayrıca hem bireysel hem kurumsal olarak ödemelerimizi ve otomatik ödeme talimatlarımı yapabiliyorum. Yanı sıra kiralık kasa hizmeti alıyorum. Uluslararası ödemelerim için döviz hesabım da var.

Peki, mobil bankacılık tarafını nasıl buluyorsunuz?

Mobil bankacılık, her bankada olduğu gibi – hatta çok daha pratik ve kullanıcı dostu menüsüyle – katılım bankalarında da var. Aynı şekilde kurumsal olarak da mobil bankacılık sistemini kullanıyorum. Günümüzde şirketler siber güvenlik hassasiyetlerinden dolayı mobil kullanımda tedirginler; ama biz güvenle kullanıyoruz.

Katılım bankalarının şubelerini kullanıyor musunuz?

Tabii ki katılım bankalarının şubelerini kullanıyorum. Özellikle kurumsal hesaplarımız için şubelere gidiyoruz. Şube yöneticilerinin dost canlısı tavırları çok güzel. Finansal danışmanlıklarıyla da ön açıyorlar. Hızlı ve çözüm odaklı çalışıyorlar. Çok işimiz düşmese de arada bir çaylarını içmeye gidiyoruz.

İş dünyasına ve katılım bankalarına önerileriniz neler olur?

Katılım bankalarının sundukları hizmetler ile normal piyasa işlerinin tamamı yapılabiliyor. Dolayısıyla iş dünyası tüm işlerini katılım bankalarıyla sürdürebilir. Katılım bankaları ise hem şube sayılarını arttırarak hem de ürünlerini genişleterek iş dünyasında daha aktif olarak yer alabilir.

Daha Fazla

Katılım Haberleri

Dergiden Son Yazılar

Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezleri kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam etmeniz durumunda, çerez kullanımımıza onay veriyor sayılırsınız.
Onayla
Privacy Policy