Katılım Sigortacılığında Dijitalleşme

Sektörde yüzde 5’lik bir paya sahip olan katılım sigortacılığı, dijitalleşme süreçlerine yapmış olduğu yatırım ile bu payı artırmak için çabalıyor

Fintech ve Dijitalleşme 27.05.2021, 10:45 01.06.2021, 16:09
Katılım Sigortacılığında Dijitalleşme

İçinde bulunduğumuz çağ ‘dijital çağ’ olarak adlandırılmaktadır. Yaşadığımız bu çağ, işlemlerimizin çoğunu dijital yollar aracılığı ile yapmamızı sağlamaktadır. Bir firmanın ya da sektörün dijital yol ile işlemlerini yapması ve müşterilerine bu yolla sunduğu işlemler bütünü dijitalleşme olarak ifade edebiliriz. Tüm sektörlerde olduğu gibi katılım finans sektöründe de dijitalleşme süreci hızla ilerlemektedir. Gelişen teknoloji ile beraber ortaya atılan ve kullanılan ürünler de gelişim göstermektedir. Dolayısıyla ortaya yeni fikirler çıkmakta ve buna bağlı olarak da yelpaze  genişlemektedir.

Elimizin altında olan uygulamalar ile yapmak istediğimiz işlemleri anında gerçekleştirmek mümkün

Katılım finans sektörünün dijitalleşmesine basit bir örnek olarak bir hisse senedinin telefon üzerinden satın alınmasını verebiliriz. Bu örnek üzerinden yola çıkarak da katılım bankacılığına baktığımızda, her katılım bankasının kendi mobil uygulamasının mevcut olduğunu görüyoruz. Bu uygulamalar üzerinden bankaya gitmeye gerek kalmadan çevrim içi olarak hesap açılabilmekte, para transferi ve kıymetli maden alım-satımı yapılabilmektedir. Elbette dijital ortam bu işlemler ile sınırlı değildir. Elimizin altında olan bu uygulama ile ihtiyacımız olan veya yapmak istediğimiz işlemleri anında gerçekleştirmek mümkün. Yelpaze hâlihazırda çok geniş olup küreselleşmeyle birlikte bu yelpaze daha da genişleyerek çeşitliliği artacaktır. 

Katılım sigortacılığında da şirketlerin mobil uygulamaları mevcut

Katılım sigortacılığında da katılım bankalarında olduğu gibi şirketlerin mobil uygulamaları mevcuttur. Bu uygulama üzerinden mevcut poliçeleri sorgulamak, poliçelerin başlangıç ve bitiş tarihlerini görmek, kaza tespit tutanağına ulaşmak, poliçelere dâhil olan teminatları görüntülemek gibi birçok işlemi gerçekleştirebiliriz. Eğer poliçe dönemi sonunda sigorta şirketinin tekâfül havuzunda bakiye kalması durumunda şirketin değerlendirme politikasına göre bu tutarı katılımcılarına dağıtma politikası uyguluyor ise, -buna artan bakiye diyoruz- bu mobil uygulama üzerinden artan bakiyeyi de sorgulayabiliyoruz.

Bereket Tekâfül Şirketi çevrim içi tekâfül konut sigortasını satışa sunarak bir ilke imza atmıştır

Geçen şubat ayında, Bereket Tekâfül Şirketi çevrim içi tekâfül konut sigortasını satışa sunarak bir ilke imza atmış bulunmaktadır. Bu gibi gelişmelerin artması günlük yaşamı da kolaylaştırmaktadır. Kişi vakti olmadığı, iş yoğunluğundan dolayı gidemediği acenteye, şirketin mobil uygulaması ile ulaşabilmekte ve bu uygulama üzerinden poliçe işlemini halledebilmektedir. Böylece, hem meydana gelebilecek hasarını teminat altına almış hem de zaman tasarrufu sağlamış olmaktadır. Sektörde yüzde 5’lik bir paya sahip olan katılım sigortacılığı, dijitalleşme süreçlerine yapmış olduğu yatırım ile bu payı artırmak için daha da çabalamakta ve ihtiyaçlara cevaplar sunmaktadır.

Şeyda Kocabaş Ay

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!

Gelişmelerden Haberdar Olun

@