7.3 C
İstanbul
Cuma, Aralık 4, 2020

Yeni Teknoloji Yatırımları Yapacağız

İlginizi Çekebilir

Arif Ersoy’u Anlamak

Merhum Arif Ersoy Hocamız, insanlık yanarken su taşımayı hiç bırakmadı ve bitaraflardan olmadı.Kaybettiklerimizin kıymetini sonradan anlamak gibi, çıkasıca bir huyumuz var. Hatta maalesef, sadece...

Basra Körfezi’nde Bir İnci: Bahreyn

Petrolün yanı sıra inci üretimiyle de dikkat çeken Bahreyn, Basra Körfezi’nde yer alan bir ada ülkesi…Asya Kıtası, dünyadaki en büyük kara parçası olarak biliniyor....

Çalışan Motivasyonunu Artırma Yolları

Yazı: Cem EkerPandemi sonrası yeni bir hayata başlarken şirketlerde çalışan motivasyonu nasıl yükseltilir?Yeni tip koronavirüs (COVID-19) salgını, 2020’nin ilk çeyreğinde iyiden iyiye kendini göstermeye...

Medeniyetlerin Buluşma Noktası Sri Lanka

Yazı: Gültuğ ErdölMuhteşem doğası, dikkat çekici yapıları ve farklı kültürden insanları ile Sri Lanka…Dört tarafı denizlerle çevrili Sri Lanka, büyük ve bereketli nehirleri...

Röportaj: Merve Kantarcı Çulha

Avansas Ofis Malzemeleri Tic. A.Ş. Genel Müdürü Sedat Anak

İnternet kullanımının çok yaygın olduğu Türkiye’de e-ticaret sitelerinin sayısı da hızla artıyor

Hayatımızın önemli bir parçası olan internet ve e-ticaret, Türkiye’de güçlü bir pazar hâline geldi. Bir önceki yıla göre e-ticaret pazarının büyüme oranını yüzde 14 seviyesine çıkaran Türkiye, bu büyüme hızı ile Avrupa’nın en hızlı büyüyen üçüncü pazarı konumunda yer alıyor. Bu rakamların, gelişmiş ülkelerle kıyaslandığında Türkiye’nin e-ticaret sektöründe önemli bir potansiyel olduğunun altını çizen Avansas Ofis Malzemeleri Tic. A.Ş. Genel Müdürü Sedat Anak ile e-ticaretin geleceğini ele aldık. Anak, Avansas’ın iş hayatı tecrübelerini ve yeni yatırım planlarını anlattı.

 

Türkiye’nin ofis malzemeleri tedariğinde Avansas.com’un 2018’e kadar geldiği süreci nasıl değerlendiriyorsunuz?

2009 yılında 300 adet ürün çeşidi ile kurulan Avansas, bugün 5 binden fazla ürün çeşidi ve 400’den fazla çalışanıyla, 250 binden fazla işletmeye hizmet vermektedir. Avansas’tan önce iş yerleri temizlik ya da gıda için bir yere, teknoloji ya da kırtasiye için farklı bir yere gitmek zorunda kalıyordu. Biz bu piyasada bir açık olduğunu ve işletmelerin bir iş ortağına ihtiyaç duyduğunu keşfettik. 2016 yılından itibaren yaptığımız saha bölge yapılanması ile sadece İstanbul’da olan saha ekibimizi Marmara, Ege ve İç Anadolu Bölgelerine kadar genişlettik. Bu şekilde her geçen gün bilinirliğimizi ve pazar penetrasyonumuzu arttırdık.

Büyüme trendimize bağlı olarak lojistik ağımızı da genişlettik. 2018 yılında Gebze’deki 12 bin metrekarelik yeni depomuza taşındık. Tüm ürünleri bu depoda stoklayarak çalışıyor, kendi sevkiyat araçlarımız ve kendi personellerimiz ile siparişleri 1 iş gününde teslim ediyoruz. Böylece işletmelere önemli ölçüde tasarruf ve maliyet avantajı sağlıyoruz.

Önümüzdeki yıllarda hedefleriniz nelerdir? Yeni yatırımlar olacak mı?

Avansas olarak kurulduğumuz günden bu yana yeni yatırımlarla büyüme alışkanlığımızı sürdürüyoruz. 2016’nın ikinci çeyreğinde başlayan saha bölge yapılanmamızın Marmara, Ege ve İç Anadolu etabını tamamladık. Önümüzdeki dönemde lojistik ve saha ekiplerini ülke geneline yaymaya devam edeceğiz.

Teknoloji tarafına sürekli yatırım yapıyoruz ve yapmaya da devam edeceğiz. Bugüne 20 milyon TL’den fazla teknoloji yatırımı yaptık. 2018 yılında web sitemizi yeniledik. Yeni web sitemiz sayesinde müşterilerimize daha hızlı ve yalın alışveriş deneyimi yaşatıyoruz. Ana konumuz olan ofis malzemeleri tedariğinin yanında işletmelerin kurumsal baskı çözümlerine de cevap vermek istiyoruz. Şirketlerde en çok kullanılan kartvizit, antetli kağıt, zarf gibi logo baskılı ürünlerin üretimi konusunda bir proje üzerine çalışmaya devam ediyoruz. Baskı çözümleri projemiz yakın zamanda hayata geçecek ve işletmeler, web sitemiz üzerinden diledikleri ürünü kolayca satın alabilecek.

Türkiye’de e-ticaretin geleceğini nasıl görüyorsunuz?

Artık internet ve e-ticaret sosyal hayatımızın bir parçası durumunda. İnternet kullanımının çok yaygın olduğu Türkiye’de e-ticaret sitelerinin sayısı da hızla artıyor. Türkiye’de e-ticaret pazarı büyüme oranı bir önceki yıla göre yüzde 14 seviyesinde. Bu büyüme hızı ile Avrupa’nın en hızlı büyüyen üçüncü pazarı konumunda. Ancak e-ticaretin toplam perakende içindeki payına baktığımızda yüzde 4,1 olduğunu görüyoruz. Gelişmiş ülkelerde bu oran yüzde 9-10 seviyelerinde. Yani daha gidecek çok yolumuz var. Müşteri memnuniyetini esas alan başarılı e-ticaret sitelerinin artması ile birlikte, daha fazla tüketici internetten kolay ve hesaplı alışverişi keşfedecek. Bunun için kullanıcıların güvenini kazanmak çok önemli. Mevcut yasal düzenlemeler sayesinde e-ticaret, müşteriye önemli haklar veren ve müşteri memnuniyetini ön planda tutan bir sektör olarak dikkat çekiyor.

En çok hangi alanlarda alışveriş yapılıyor? Alışveriş analizlerini hangi kalemlere göre ayırıyorsunuz?

Dosyalama ve arşivleme ürünleri, fotokopi kâğıtları, çay ve Türk kahvesi, temizlik malzemeleri, masaüstü kırtasiye gereçleri işletmelerin en çok tercih ettiği ürünlerin başında geliyor. Avansas markalı ürünlerimiz müşterilerimiz tarafından çok tercih ediliyor. Avansas markalı ürünlerimiz sayesinde işletmelere yüksek oranda tasarruf sağlıyoruz. Ürünlerin fiyatlarını yükseltecek tüm gereksiz harcamalardan kaçınıyor; ürünleri doğrudan üreticiden alıp, iş yerlerine teslim ediyoruz. Rekabetin yoğun olduğu iş ve ticaret hayatında işletmelerin maliyetlerini düşürmeleri için bu çok önemli bir fırsat. Avansas markasını tercih eden işletmeler, ambalaja ve markaya değil, en uygun maliyetle kaliteli ürünlerin kendisine para ödüyor. Bu sayede işletmeler aldıkça tasarruf ediyor. Avansas markalı bu ürünler arasında fotokopi kâğıdı, kâğıt temizlik ürünleri, sıvı sabun, yüzey temizlik ürünleri, karton bardak, Türk kahvesi, kırtasiye ürünleri ve hatta kalem pil dâhil 400’den fazla çeşit ürün bulunmaktadır. Biz daima pazarı ve müşterilerimizi dinleyerek stratejiler yapıyoruz. Bunun yanında müşterilerimizin yıllık, aylık satın alma alışkanlıklarını, en çok hangi kategorilerden, hangi ürünleri satın aldıklarını analiz ederek satış stratejimize bu şekilde yön veriyoruz.

Ürün ve hizmet fiyatlandırması nelere göre yapılıyor?

81 ilde hizmet veren bir şirket olarak sürekli pazarı analiz edip istikrarlı fiyatlarla, bölgesel ve yerel rekabet koşullarına göre fiyat politikamızı belirliyoruz. Sattığımız ürünlerin fiyatlandırmasında doğrudan ve dolaylı olarak pek çok değişken etkili oluyor. Yüksek satın alma gücümüz sayesinde en doğru ürünü en uygun fiyatla tedarik edip müşterilerimize sunuyoruz.

Rakamlarla Avansas.com hakkında bilgi verir misiniz?

Avansas, farklı ölçeklerde 250 binden fazla işletmeye hizmet vermektedir. Yedi ana kategoride 5 binden fazla çeşit ürün ile 12 bin metrekarelik deposunda stoklu çalışmaktadır. Müşterilernin alım hacmine göre Avansas.com ve Avansaspro.com şeklinde iki ayrı web sitesinden hizmet vermektedir.

Daha Fazla

Katılım Haberleri

Albaraka Türk’ten Doğal Gaz Açıklaması 

Albaraka Türk Katılım Bankası Genel Müdürü Melikşah Utku, Karadeniz'de keşfedilen doğal gaza ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Utku, "Yenileme dönemi gelen doğal gaz anlaşmalarında sahip olduğumuz...

Albaraka’dan “Güvenli Ödeme Sistemi”

Albaraka Türk Katılım Bankası, Türkiye Noterler Birliği ile iş birliği yaparak, ikinci el motorlu kara taşıtı alım-satımında, taşıtın mülkiyeti ile satış tutarının güvenli ve...

Dergiden Son Yazılar

IBOR Geçişi Nasıl Zorluklar Getirebilir?

IBOR’un, (Bankalararası Teklif Edilen Faiz Oranı) 2021 yılı sonunda devre dışı bırakılması planlanıyor.Yeni tip koronavirüs (COVID-19) salgınının küresel etkilerine rağmen LIBOR’u (Londra Bankalararası Para...

Türkiye’de İşletmecilik Öğretimi

Ülkemizdeki işletmecilik öğretim mimarisinin, kısa sürede çıkış yolu olmayacağı bilinciyle yeniden gözden geçirilmesi gerekmektedir.Türkiye’deki işletmecilik öğretimi, 50 yıllık süreyi geride bırakmıştır. İstanbul Üniversitesi İktisat...

Katılım Bankalarında Likidite Riski

Likidite riskinin belirlenmesi, bankaların piyasa risklerine karşı pozisyon almalarında büyük önem taşımaktadır.Dünyada finansal liberalizasyonun hızlandığı 1980’li yıllardan beri bankalar, birçok şirket için önemli bir...

Altın, “Güvenli Liman” mı?

Altın, birkaç yıl daha güvenli liman şeklinde yatırımcıların gözdesi olmaya devam edecek.Altın, ABD’nin para birimi dolara olan güvenin azaldığı dönemlerde parasal varlıkların korunması açısından...

İslami Finans ve Akıllı Sözleşmeler

Blockchain’in sağladığı akıllı sözleşme teknolojisi, birçok sektöre şeffaflık sağlaması nedeniyle İslami finans dünyasında da tercih edilmektedir.Blockchain teknolojisi, dünyada hızla yayılmaktadır. Sözkonusu teknolojinin fayda sağladığı...
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezleri kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam etmeniz durumunda, çerez kullanımımıza onay veriyor sayılırsınız.
Onayla
Privacy Policy