16.7 C
İstanbul
Cuma, Aralık 4, 2020

Katılım Bankaları Dijitalleşmede Yatırımlarını Sürdürecek

İlginizi Çekebilir

Arif Ersoy’u Anlamak

Merhum Arif Ersoy Hocamız, insanlık yanarken su taşımayı hiç bırakmadı ve bitaraflardan olmadı.Kaybettiklerimizin kıymetini sonradan anlamak gibi, çıkasıca bir huyumuz var. Hatta maalesef, sadece...

Basra Körfezi’nde Bir İnci: Bahreyn

Petrolün yanı sıra inci üretimiyle de dikkat çeken Bahreyn, Basra Körfezi’nde yer alan bir ada ülkesi…Asya Kıtası, dünyadaki en büyük kara parçası olarak biliniyor....

Çalışan Motivasyonunu Artırma Yolları

Yazı: Cem EkerPandemi sonrası yeni bir hayata başlarken şirketlerde çalışan motivasyonu nasıl yükseltilir?Yeni tip koronavirüs (COVID-19) salgını, 2020’nin ilk çeyreğinde iyiden iyiye kendini göstermeye...

Medeniyetlerin Buluşma Noktası Sri Lanka

Yazı: Gültuğ ErdölMuhteşem doğası, dikkat çekici yapıları ve farklı kültürden insanları ile Sri Lanka…Dört tarafı denizlerle çevrili Sri Lanka, büyük ve bereketli nehirleri...

E-ticaret ve dijitalleşmeyi kapak konusu olarak işlediğimiz Katılım Finans dergimizin sekinci sayısını sizlerle paylaşmaktan keyif duyuyoruz

Merhabalar,

Dünyadaki tüm şirketler ve kurumlar, dijital ürün ve platformlara yatırım yaparak, teknolojik altyapı faaliyetlerini üst düzeye çıkarmaya çalışıyor. Çünkü dijital çağın getirdiği gelişmeler, tüketici alışkanlıklarını ve ihtiyaçlarını da değiştiriyor. Tüketicilerin beklentilerini karşılamak için ürünleri dijital kanallara taşımanın yanı sıra bu alana özel yeni ürün ve platformlar tasarlanıyor. Bu gelişmelerin ticaretteki yansımasına ise e-ticaret diyoruz. Yaşanan teknolojik gelişmelerin sonucunda geleneksel pazarlama metotlarını kullanan şirketler, mevcut satış yöntemlerine interneti de dâhil etti. Bu şekilde dünya, sınırlı satış yapmanın ötesine geçerek küresel e-ticaret bağlantıları kurma şansını elde etti. Özellikle KOBİ’lerin dünya ticaretinde daha fazla rol almasına imkân sağladı ve büyük firmalarla rekabet etme gücü oluşturdu. KOBİ’ler için e-ticaretin; uzak pazarlara erişimi kolaylaştırması, dağıtımda sürekli ve hızlı olması, kolaylık ve ucuzluk sağlaması, küresel pazarla tanışma olanağı sunması ve anında satış gibi farklı seçenekler oluşturması büyük avantaj sağlıyor. Son yıllarda müşterilerin talep ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurduğumuzda katılım bankacılığı sektöründe de bu durumun yansımalarını görmekteyiz. Mobil uygulamalarda tüm bankacılık işlemleri sürekli güncelleniyor ve artık müşterilerin problemlerine dijital çözümler sunuluyor. Bu şekilde tüm kanallardaki aktif kullanım artışıyla müşteri deneyimi zenginleştiriliyor. Müşterilerin daha kolay erişim sağladığı bir banka şirket ya da kurum olmak, aynı zamanda dijital kanallara yatırımların da artacağı anlamına gelir. Bu anlamda ciddi yol kateden katılım bankaları, dijitalleşme konusunda yatırımlarını sürdürmeye devam ediyor ve alternatif dağıtım kanallarını geliştirme konusunda çalışmalarını hızlandırıyor. E-ticaret ve dijitalleşmeyi kapak konusu olarak işlediğimiz Katılım Finans dergimizin sekinci sayısını sizlerle paylaşmaktan keyif duyuyoruz.

Allah’a emanet olun.

Metin ÖZDEMİR

TKBB Yönetim Kurulu Başkanı

Daha Fazla

Katılım Haberleri

Albaraka Türk’ten Doğal Gaz Açıklaması 

Albaraka Türk Katılım Bankası Genel Müdürü Melikşah Utku, Karadeniz'de keşfedilen doğal gaza ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Utku, "Yenileme dönemi gelen doğal gaz anlaşmalarında sahip olduğumuz...

Albaraka’dan “Güvenli Ödeme Sistemi”

Albaraka Türk Katılım Bankası, Türkiye Noterler Birliği ile iş birliği yaparak, ikinci el motorlu kara taşıtı alım-satımında, taşıtın mülkiyeti ile satış tutarının güvenli ve...

Dergiden Son Yazılar

IBOR Geçişi Nasıl Zorluklar Getirebilir?

IBOR’un, (Bankalararası Teklif Edilen Faiz Oranı) 2021 yılı sonunda devre dışı bırakılması planlanıyor.Yeni tip koronavirüs (COVID-19) salgınının küresel etkilerine rağmen LIBOR’u (Londra Bankalararası Para...

Türkiye’de İşletmecilik Öğretimi

Ülkemizdeki işletmecilik öğretim mimarisinin, kısa sürede çıkış yolu olmayacağı bilinciyle yeniden gözden geçirilmesi gerekmektedir.Türkiye’deki işletmecilik öğretimi, 50 yıllık süreyi geride bırakmıştır. İstanbul Üniversitesi İktisat...

Katılım Bankalarında Likidite Riski

Likidite riskinin belirlenmesi, bankaların piyasa risklerine karşı pozisyon almalarında büyük önem taşımaktadır.Dünyada finansal liberalizasyonun hızlandığı 1980’li yıllardan beri bankalar, birçok şirket için önemli bir...

Altın, “Güvenli Liman” mı?

Altın, birkaç yıl daha güvenli liman şeklinde yatırımcıların gözdesi olmaya devam edecek.Altın, ABD’nin para birimi dolara olan güvenin azaldığı dönemlerde parasal varlıkların korunması açısından...

İslami Finans ve Akıllı Sözleşmeler

Blockchain’in sağladığı akıllı sözleşme teknolojisi, birçok sektöre şeffaflık sağlaması nedeniyle İslami finans dünyasında da tercih edilmektedir.Blockchain teknolojisi, dünyada hızla yayılmaktadır. Sözkonusu teknolojinin fayda sağladığı...
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezleri kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam etmeniz durumunda, çerez kullanımımıza onay veriyor sayılırsınız.
Onayla
Privacy Policy